معافیت فولاد سازان اروپایی از تعرفه وارداتی آمریکا
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، در شرایطی که اروپا به طور موقت از پرداخت تعرفه برای فولاد های وارداتی به امریکا معاف شده است، اعمال این تعرفه ها در اینده به یکی از چالش های بزرگ کشور های این منطقه تبدیل شده است. این مشکل تا جایی بر کشور های این منطقه فشار وارد کرده که به عقیده آن ها بهترین راه حل برای این مشکل اعمال تعرفه واردات از جانب اتحادیه اروپا می باشد. در صورتی که این مهم صورت گیرد خطر بزرگی وارد کنندگان آسیایی را تهدید خواهد کرد.

اگرچه این موضوع را باید در نظر گرفت که از مهم ترین اهداف رئیس جمهور امریکا از اعمال این تعرفه ها مذاکره بر سر تراز تجاری امریکا با آن هاست. کما این‌که اضافه شدن تدریجی نام کشور های معاف از تعرفه گواه این موضوع می باشد.

معافیت اروپایی‌ها از تعرفه واردات

در روز پنجشنبه 22 مارس شاهد اعلام معافیت کشور های اروپایی از تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی نماینده تجارت آمریکا بودیم. انتشار این خبر موجب خوش بینی کارشناسان و فعالان صنعت اروپا شده و آن ها فرصت دارند تا در این بازه زمانی به دنبال راه حل دائمی برای رفع این مشکل باشند.

اما مشکلات و نگرانی های فولاد سازان اروپایی تنها به تعرفه ها ختم نشده و صنعت فولاد این کشور بر این عقیده هستند که عدم اعمال تعرفه واردات از ورود مازاد صادرات فولاد جهان که با اعمال تعرفه‌ها به سمت سایر کشورهای مشمول تعرفه وارداتی می‌شود،  جلوگیری نمی‌کند و این موضوع شرایط تولید کنندگان را حتی بیش تر از اعمال تعرفه ها تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی متال بولتن، طی سال های 2013 تا 2017 میزان صادرات کشور های روسیه، ترکیه و اروپا رشد 65 درصدی داشته است. این در شرایطی است که طی دو ماه اخیر این میزان مجددا 12 درصد افزایش یافت. در سال 2017، میزان واردات فولاد آمریکا از ترکیه 1.98 میلیون تن بود که کویل سرد، کویل گرم، کویل گالوانیزه و میلگرد بیشترین سهم از صادرات ترکیه به آمریکا را داشتند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید





:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: